APIE MUS

VirtualRacing

VirtualRacing komanda daug metų dirba su lenktynių simuliatoriais Ispanijoje, ir pasitelkdami lenktynių simuliatorių pagalbą, suteikė galimybę žmonėms patirti, ką reiškia vairuoti tikrą sportinį automobilį virtualioje trasoje. Nuo to laiko tikslingai dirbame ir padedame žmonėms tobulinti vairavimo įgūdžius Ispanijoje.

Šiandien visą sukauptą patirtį norime pritaikyti Lietuvoje. Suteikiame žmonėms galimybę tobulinti vairavimo įgūdžius virtualiai ir pritaikyti naujus įgūdžius už tikro sportinio automobilio vairo, lenktynių trasoje. Norint pasiekti aukščiausių rezultatų mūsų komanda sujungė virtualią realybę ir tikrus sportinius automobilius.

Mūsų komandos tikslas yra skleisti saugaus eismo žinią po visą Lietuvą ir kelti visų eismo dalyvių kvalifikaciją, mažinant avaringumą ir populiarinant automobilių sportą Lietuvoje.

Automobilių istorija

BMW E30

Viskas prasidėjo nuo seno ir daug metu garaže stovėjusio Bmw e30 kėbulo, kurio projektui nesimatė galo, nes automobilis buvo tikrai prastos būklės, tokių metų automobilis stovėdamas, nenaudojamas, dėvisi ne ką mažiau nei važinėjamas, ypatingai tuo atveju, jeigu nėra paruoštas ilgam stovėjimui. Bet mūsų komandos tikslas buvo einant laikui, automobilį paversti i tikrą sportinį automobilį. Nors ir įsigytas Bmw buvo panašus į metalo laužą, tačiau jo kėbulas buvo sveikas ir mažai pažeistas korozijos.

Nuo pamatų sutvarkę naujojo BMW kėbulą ir visus būtinus mazgus, nusprendėme panaudoti tai ką turime ir automobilį padaryti važiuojančiu. Visas pagrindines dalis surinkome iš avarijoje sudaužyto Balto Bmw 328i, kuris padėjo labai greitai ir nesudėtingai mūsų naują Bmw kėbulą paversti į važiuojantį automobilį. Tai buvo puiki proga panaudoti jau turimas dalis iš senojo trečiuko, kuris per lenktynes buvo sudaužytas taip stipriai, kad naujam gyvenimui jo prikelti nebepavyko.

Testams į automobilį buvo įdėta 3000cc turio variklis, kurio neplanavome naudoti šiame etape. Tačiau pagalvojome, kad būtų puiki proga išsitestuoti variklio pajėgumus, išbandyti automobilį ir taip gimė idėja automobilį naudoti treniruotėms, prieš ruošiant profesionalioms varžyboms. Ir mažais, bet tvirtais žingsniais į priekį trečiukas sėkmingai buvo naudojamas treniruotėms ir mėgėjų varžyboms.

Patalpinus galingą 3000cc 170kw / 228ag variklį į tokį lengvą ir manevringa Bmw e30 kėbulą, pasiekiame puikius rezultatus. Kol automobilis laukė savo eilės lankų dėjimui, komanda tikrai nesnaudė ir tobulino automobilį. Įvairiais metodais buvo didinamas variklio galingumas, keičiant įvairius komponentus ir matuojant jo galingumą. Daug laiko buvo skirta atrinkti patį optimaliausią reduktoriaus, bei greičių dėžės santykį, kad kuo efektyviau išnaudoti variklio galią. Pagaliau atėjo eilė FIA homologuotiems saugos lankams, po kurių eilės tvarka ėjo ir dažymo darbai. Automobilį nudažėme mūsų komandos standartine raudona spalva, kuri suteikė žviežumo ir naujomo jausmą, lyg ką tik iš gamyklos būtų išriedėjęs mūsų E30 coupe.

BMW E36

Štai mūsų BMW 318iS kupė, gimęs 1993metais, vienas iš pirmųjų e36 kėbulą turinčių trečiukų. Originaliai nuo konvėjerio nuriedėjęs viena iš populeriausių – juoda spalva, su šviesiai pilku odiniu salonu, tuo metu automobilis tviskėjo prabanga ir įvairiausiais patogumais, pritaikytas vairuotojo komfortui ir saugumui.

3 serijos Bmw automobiliai visais laikais buvo plačiai naudojami autosporte, net ir be jokių didelių patobulinimų. Automobilis puikiai tinka pradedantiems treniruotis ir mokytis valdyti galu varoma automobilį. Dėl to dar prieš visus patobulinimus, į automobilį įdėjus sportinius amortizatorius, blokuota LSD reduktorių, jis jau buvo tinkamas mėgėjiškoms varžyboms, kurių reikalavimuose nėra būtini saugos lankai ir kiti griežti saugumo reikalavimai. Automobilis puikiai atlaikė žiemos treniruotes ir keletą megėjiškų varžybų, pradedantiesiems komandos nariams.

Po visų treniruočių laikui einant automobilis reikalauja ir investicijų. Sutvarkomas automobilio kėbulas ir šalinimai visi “”Treniruočių randai”. Pagrindine VirtualRacing.Lt komandos spalva yra raudona, todėl sutvarkius kėbula automobilis buvo perdažytas į raudona “Ferrari Italy” spalvą. Lengvinamas kėbulas išimant nereikalingas sunkias dalis, montuojami saugos lankai, sėdynės, sportiniai 6 tvirtinimo taškų diržai, bei kita įranga reikalinga dalyvauti aukštesnio lygio automobilių varžybose.

Po 250000 nuvažiuotų kilometrų standartinis variklis puikiai tarnavęs ir atlaikęs keleta lenktynių “išėjo į pensiją”. Bmw automobiliai labai lengvai pasiduoda variklio keitimui, nes įdėti galingesnį variklį, ar iš kitos serijos Bmw modelio, yra labai paprasta ir nereikalauja daug pakeitimu. Tačiau buvo nuspręsta toliau naudoti, labai plačiai auto sporte naudojama, 1800cc tūrio variklį kuris originaliai turi 103Kw / 138 ag prie 6000 rpm. 16 vožtuvų, variklis ne tik galingas, patvarus, bet ir tinka varžytis klasėje, kurioje automobilio tūris yra ribojamas iki 2000cc. Perrinktas variklis su keleta patobulinimu buvo įdėtas į BMW ir automobilis buvo prikeltas naujam gyvenimui. Šiandiena automobilis su 1800cc 16 voztuvų varikliu išvysto 156ag ir yra puikus konkurencigas automobilis varžytis su kitais šios klasės automobiliais. Automobilis atitinka visus saugumo reikalavimus ir yra paruoštas dalyvauti auto sporto renginiuose.

BMW E46

Štai mūsų Bmw 323i dviejų durų e46 coupe kėbule, tiesiai nuo konvejerio nuriedėjo su originalia 2300cc tūrio 6 cilindrų 125kw / 167ag širdimi. Į mūsų rankas šis gražuolis pateko jau su 200000 km rida. Kokie yra neįtikėtinai patvarus Bmw varikliai sunku net patikėti, kol praktikoje nepamatai pats. Kaip ir visi kiti mūsų modeliai šis buvo pasirinktas ne be reikalo, svorio paskirstymo centras tarp ašių Bmw e46 kupė modelyje yra labai geras. Dėl šių svorio savybių automobilis daug lengviau yra valdomas ir nereikalauja automobilio variklio tvirtinimo vietos keitimo, kas sutaupo mums daug laiko, ruošiant automobilį lenktynėms. Dar prieš dedant lankus turėjome proga išbandyti mūsų 323i, standartinių automobilių klasėje, žiedinių lenktynių trasoje.

Automobilį padengus standartine mūsų komandos raudona spalva jis neatpažįstamai pasikeitė. Vairuotojo saugumui užtikrinti, buvo dedami, saugos lankai, sportiniai saugos diržai, perdarytas sėdynių tvirtinimas, įdėtos sportinės sėdynes, gesintuvas po šturmano sėdynę ir diržų pjovikliai, esant avarijai, kad pavyktų saugiai pasišalinti iš automobilio. Iš pačiu pagrindu buvo pakeista važiuoklė į standžia ir kieta sportinę, sudėtas poliuretanas, pakeisti  amortizatoriai į sportinius, sustiprintos silpniausios grandys, kad automobilis būtų kuo patvaresnis ir nesusidurtų su gedimais lenktynių metu.

Su keletą pirmųjų lenktynių automobilis susitvarkė puikiai, neturėjome jokių gedimų dėl to visa komanda negalėjo nuslėpti šypsenos veiduose. Varžybos vyko viena po kitos, o automobilis su standartiniu varikliu, taip puikiai tarnavo. Aišku turėjome ir tokių nuotykių kaip išlaužtas galinis ratas po smugio, atsitrenkus į šaligatvį trasoje, na bet šiame sporte tokių dalykų jau neišvengsi, svarbu, kad tai ne technikos klaida, kas reikštų aplaiduma ruošiant automobilį. Šiuo atveju suklydo mūsų komandos ekipažas ir automobilio pilotas.

Po sėkmingo sezono susiradus partnerių ir pardavus dali reklaminio ploto ant automobilio jis buvo apklijuotas įvairiais lipdukais. Ruošiantis naujiems iššūkiams, buvo dar patobulinta automobilio pakaba ir standartinis trečiuko variklis buvo įkvėptas naujam gyvenimui, kad būtume užtikrinti, jog ilgesnių distancijų lenktynių metu, automobilis nepaves sportininku ir nesuges. Todėl kaip ir įprasta visi jau žinomi silpnesni automobilio mazgai buvo perdaryti ar kitaip patobulinti. Komanda galėjo sėkmingai pradėti sezoną su patikimu ir gerai paruoštu automobiliu.

BMW E30

Tokiu keliu gimsta galingi ir konkurencingi sportiniai automobiliai. Viskas prasideda nuo gero tvarkingo kebulo, na ir tikrai, niekam ne paslaptis kaip yra sudėtinga rasti, seną trečios klasės BMW e30 kėbulu. Mūsų BMW 318i kupė, savo gyvenime turėjęs tik viena savininką ir visada, iki pat šių dienų, prižiūrėtas autorizuotame Bmw servise, kas seno automobilio istorijoje, parodo daug gerų savybių. Automobilis buvo pirktas po nedidelio autoįvykio, kuris mums turi labai mažai įtakos, nes kėbulas būna perdaromas.

Išrenkamas visas vidus ir automobilis ruošiamas saugos lankų dėjimui. Automobilis dažniausiai būna pilnai išardomas ir viduje ne paliekama nei viena nereikalinga detalė. Reikia išmontuoti net automobilio langus, kad būtų priėjimas prie įvairių tvirtinimo vietų ir būtų galima lygiai ir gražiai suvirinti.

Pagal numatytus saugumo standartus į automobilį dedami ne tik saugos lankai, bet ir pašalinamas kadaise buvęs stoglangis, kuris privalo būti sumontuotas pagal tam tikrus saugumo reikalavimus. Sutvirtinama automobilio kėbulo konstrukcija, stiprinamos visos automobilio gamykliškos suvirinimo siūles  ir atliekami visi pagrindiniai darbai susiję su kėbulu.

Atlikus visus pagrindinius kėbulo darbus, automobilio saugos lankai yra padengti dažais, dėl estetinio vaizdo ir tam kad plienas nepasidengtu korozija. Automobilis pagamintas prieš daugybę metų, dažymo metu yra skiriamas didelis dėmesys net ir smulkiausiom detalėm, kurios yra linkusios į korozija. Specialia antikorozine danga padengiamas visas automobilio dugnas ypatingai tos vietos kurios dažniausiai būna pažeistos, arba jau yra tvarkytos anksčiau.

Darbai eigoje….

LADA 21011 Rally History

Autentiškas Lada sportinis automobilis, 40 metų senumo pilnai atrestauruotas ir perdarytas pagal FIA saugumo reikalavimus automobilis yra ne tik, paprastas Lada su Lankais, bet ir daugkartinis Lietuvos čempionas veteranų įskaitoje, neįprastai galingu LADA automobiliams 125ag varikiu, kuris išvysto net iki 180km/h greitį. Jame įmontuotas elektrinis vairo stiprintuvas, kas padaro automobilį daug manevringesni, papildomi žibintai, sportinė pakaba. Vienas iš labiausiai neįtikėtinų faktų yra tas, kad automobilis i mūsų Autosporto mylėtojų draugija prisijungė nuvažiavęs vos 15000km. Daug metų laikytas uzkoncervuotas šiltai garaže. Kaimynas sužinojęs, apie musu aistra automobiliams padovanojo mums ši modelį, kad automobilis būtų prikeltas naujam gyvenimui ir pasakotų Lietuvos ralio istoriją.